Photography Attack ;
Home Owner Freebies Tutorials Linkies Other
Welcome!

Hover the image




Tagboard!


Past

  • Beautiful bloggers
  • Mencari
  • Cuba untuk berdakwah
  • Assalamualaikum 22 MAY 2013 - 05 MAY 2013 ...
  • Peraduan sape comel , angkat tangan
  • My Best enemy .
  • Jerman here i come
  • *korek balik kisah hidup , cuba cari mane cerita y...
  • Result day
  • HB Ani


  • Credits!

    !




    Saturday, June 8, 2013 3:03 AM
    Tapah girl




    Bangun-bangun pagi .bukanlahh pagi sebenarnya . bangun-bangun tengahari my sister says"mimi , kau ikut akak pegi pekan taw". Dalam keadaan separuh sedar dan separuh mamai , aku pun bersiaplahh nak turun pekan . kalau aku tak teman siapa lagi nak teman dia kan ? Angah dahh masuk matrik . aku jelahh peneman dia . dengan keadaan diri tak berapa bergaya dan taklahh selekahh , mak aku hantar kami pergi ke kedai buku sebab cadangnya nak beli novel "Suami aku ustaz" sebab mak aku nih dah bolehh jadi hantu novel . Anak dara dia pon tak berapa gemar nak baca novel dan dia galakkan kami baca novel dan suggest bermacam-macam novel yang best . Cool tak mak aku ? HAHAHAHAHA. Then terus hampa lepas owner kedai tuh cakap novel tuh dah habis . Apo? ciss . takpelahh .



    takde rezeki untuk memiliki novel ini mungkin

    Then , mak aku bergegas ke office sebab lunch time dah habis , dan kami macam orang sakai jenjalan takde hala tuju , masuk guardian then buntu nak pi mana . Cuba kau senaraikan tempat-tempat menarik untuk dilawati kat tapah . okay , memang takdelahh , apa kau ingat tapah nih bandar ke apa ha ? kemudian kami berehat kat Taman Malaysia sambil menunggu abang poyo yang tak menepati masa .


    Nih namanya bosan . Tudung tak betul dan aku betul-2 tak de mood time tuh tapi tetap gagahkan diri untuk beli air milo kat gerai sebelah dan time tuh ditegur dengan pakcik mane entah sebab kebetulan aku betulkan tudung kat cermin kereta dia . pak cik(biru) ,aku(hijau) kakak aku (pink)

    nak air jugak . nak share boleh 
    HAHAHAHAHAH *aku pun tak tahu apa masalah dengan aku petang tadi asyik gelak*
    *terus tarik tangan aku *Mimi, tak semua orang baik .
    Tahu . HAHAHAH . tapi terasa nak layan pak cik tadi 

     dan kembali ke taman then aku dengan selambanya mengganggap taman tuh rumah aku dan aku duduk kat atas bangku dengan satu kaki di atas bangku . cool gilaa aku ? Kalau mak mertua nampak nih , terus tak jadi nak jadikan aku menantu . Kahkahkahkah . dan tetibe ada sorang akak nih pandang aku ,aku dengan malunya turunkan kaki aku dan duduk sopan kalah tuan puteri then bermulalah perbualan antara aku (hijau), kakak aku (pink) dan kakak yang tidak dikenali (merah) tuh

    Adik , duduk kat sini, hati-2 taw
    eh ,kenapa kak ?
    Tadi ada sorang lelaki pakai baju merah nih datang then dia ngamuk-2 . akak ingat dia ada kawan rupanya cakap sengsorang .then dia keluarkan parang dia then acu dekat orang 
    HAHAHAHAHAH . oh,okay kak . orang gila tu ,Thanks*aku pon tak tahu kenapa aku gelak tapi time tuh rasa lawak gilaa .
    Mimi, jomlahh kita blahh .
     lahh , dah kenapa ? Relax je lahh
    jomlahh ,akak takut lahh .
    Oh,okay.
    Akak, thanks kak.
    akak pon nak balik lahh . takut dengan lelaki tadi tuh ,
    okay thanks kak , bye 

    lepas tuh kami dah takde hala tuju. mulalahh takut dengan semua lelaki pakai baju merah . dan kakak aku yang penakut nih kollahh pakwe dia a.k.a abang poyo . dan abang poyo dari restoran haji datang ke taman dengan berjalan laju . k lawak gilaa time aku dengar cerita dia. on the way nak kembali ke restoren haji lalu gerai tempat aku beli air tadi dan sekali lagi bertembung dengan pak cik tuh dan dia tegur "eh , air tadi dah habis ke ?" ,aku "Ada lagi , jangan risau*sambil tunjukkan air betul-2 depan muka dia*"dan kemudian teruskan perjalanan dan tetibe barang yang kakak aku pegang terjatuh .
    aku(hijau),kakak aku(pink), abang poyo (coklat)

    eh, ayong . barang kau jatuh*cuma cakap,tak nak tolong pon*
    *mengutip barang tersebut*
    Tetibe seorang pakcik (kuning)muncul dari mane entah , kami pon tak sedar 
    baru beli , dah jatuh , tak pakai lagi . tuh lahh lain kali peganglahh elok-2.
    hmm , tuh lahh pasal . tangan dia nih ha.
     HAHAHAHAHAHA *terbahak gilaa dohh aku gelak time tuh .

    then abang poyo tanya kakak aku siapa pakcik tadi ? then kakak aku jawab "manelahh kiteorang kenal" . Kahkahkahkah . rupanya dia ingat kiteorang kenal pakcik tadi . padanlahh sembang dengan pakcik tadi tuh . sepanjang jalan tuh aku gelak macam orang gila .siapa yang ada kat tapah petang tadi dan ada ternampak ada seorang perempuan gelak-2 sambil jalan ,orang tuh ialah aku . tak tahu kenapa sepanjang petang tuh ramai betul pak cik yang berminat nak tegur aku .
    lawak k lawak .dan lepas tuh aku hanya memandang pasangan merpati sejoli nih dating .


    nampak tak kebanyakkan gambar deme berdua goyang . okay , korang kena paham keadaan tangan aku yang menggeletar nih . dan time tuh diorang berdua pakat gelakkan aku . ciss , sangat kurang hajar . dan kakak aku enjoy the day . dan aku gembira bila dia gembira . dan kemudian pergi ke pejabat mak aku 


    habis office hour dan tunggu hujan reda . hujan tersangatlahh lebat . dan sebelum masuk kereta aku menari ala-2 hindustan sambil mandi air hujan . seronok woo .

    #orang Tapah terlebih peramah . HAHAHAHA





    0 Comments: